ONZE INZET

KFC is toegewijd aan dierenwelzijn, duurzaamheid en een gezondere leefomgeving. Met de Better Chicken Commitment verbeteren we sinds 2019 de leefomstandigheden van kippen, en via het Fastservice Manifest werken we samen aan verantwoorde productverbeteringen en maatschappelijke impact.

onze inzet
BETTER CHICKEN
COMMITMENT
beter leven

DIERENWELZIJN, DUURZAAMHEID & VOEDSELVEILIGHEID

Wist je dat KFC sinds 2019 de eerste fastfoodketen in Europa is die zich heeft verbonden aan de Better Chicken Commitment (BCC)?

 

De BCC is een wetenschappelijk onderbouwde set criteria die gericht is op zes belangrijke aspecten van kippenwelzijn. Deze richtlijnen verhogen de minimale productienormen en verminderen het lijden van vleeskuikens op de boerderij aanzienlijk.

Het commitment richt zich op kwesties met betrekking tot het fokken van kippen met het oog op snelle groei en hoge opbrengst, huisvesting, leefruimte en manier van slachten. Deze verbeteringen pakken belangrijke kwesties aan met betrekking tot dierenwelzijn, duurzaamheid en voedselveiligheid.

 

Met deze inzet willen we niet alleen voor heerlijke kip zorgen, maar ook een positieve impact maken op dierenwelzijn en duurzaamheid. Wil je het volledige rapport lezen en meer te weten komen over het huidige welzijnsbeleid van KFC? Lees hier het Annual Progress Report on Chicken Welfare &  KFC Pan Europe Farm Animal Welfare Program

 

* Producten die vrije uitloop eieren bevatten, kunnen momenteel niet vrije uitloop eieren bevatten. Vanwege de vogelgriep zitten de meeste leghennen tijdelijk in stallen.*

FASTSERVICE MANIFEST
larger test bucket

EEN GEZONDERE LEEFOMGEVING

Naast onze eerdere stappen, hebben wij ons ook sinds 2024, gecommiteerd aan het Fastservice Manifest, een pledge om bij te dragen aan een gezondere leefomgeving.  

 

Als onderdeel van de fastservice-sector hebben wij het initiatief genomen om afspraken te maken met andere bedrijven over de concrete bijdragen die wij gezamenlijk willen leveren. Op die manier willen wij laten zien dat KFC onderdeel wil zijn van een gezondere leefomgeving en graag het gesprek aangaat over de manier waarop wij het meest effectief impact kunnen maken. 

Met het Fastservice Manifest zijn er afspraken gemaakt op de thema’s: Gevarieerd aanbod, Productverbetering, Kindermarketing, Vestigingsbeleid, Nudging en Communicatie. We willen graag jaarlijks rapporteren over de voortgang die we boeken op de thema’s. Zo laten we zien dat het ons niet om woorden gaat, maar om onze daden. Geïnteresseerd in onze Fastservice Manifest? Je leest het hier.