banner-close
Download nu
de KFC-app!
INSTALLEREN

WE ZIJN OPEN!

Ons restaurant en terras gedeelte is tijdelijk gesloten. Wel kan je nog bij ons eten afhalen door de Drive, of laten bezorgen via UberEats, Thuisbezorgd en Deliveroo! Het gaat door het Coronavirus allemaal wat anders dan voorheen maar we kijken uit naar jullie komst! We volgen namelijk de richtlijnen van het RIVM op de voet voor jouw veilig en die van ons. Hieronder zie je wat dat inhoudt voor KFC.

Ik wil bij jullie komen eten. Wat kan ik verwachten?

Het gaat bij ons even wat anders dan normaal. Het is niet meer mogelijk om binnen in het restaurant of op het terras te eten. Je kan wel nog eten afhalen in het restaurant of via de drive, of thuis laten bezorgen door Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. 

Door de aanvullende maatregelen, die gelden sinds 23 januari, is het niet meer mogelijk om na 20:45 eten af te halen in het restaurant of via de drive. Wel is het na 20:45 mogelijk om nog eten te bestellen via Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. Kijk op delivery.kfc.nl of een KFC bij jou bezorgt.

Moet ik reserveren om bij jullie te kunnen eten?

Binnen eten is op dit moment niet mogelijk. Je kan wel nog eten afhalen in het restaurant of via de drive, of laten bezorgen door Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. 

Met hoeveel mensen mogen wij eten bij KFC?

Binnen eten is op dit moment niet mogelijk. Je kan wel nog eten afhalen in het restaurant of via de drive, of laten bezorgen door Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. 

Door de aanvullende maatregelen, die gelden sinds 23 januari, is het niet meer mogelijk om na 20:45 eten af te halen in het restaurant of via de drive. Wel is het na 20:45 mogelijk om nog eten te bestellen via Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. Kijk op delivery.kfc.nl of een KFC bij jou bezorgt.

Met hoeveel mensen mogen wij op het terras eten?
Het terras is op dit moment gesloten.

Ik ben met 3 personen of meer:

Sinds de aanvullende maatregelen die vanaf 15 december gelden, is het alleen mogelijk om met maximaal 2 personen of mensen uit hetzelfde huishouden langs te komen voor afhalen.

Door de aanvullende maatregelen, die gelden sinds 23 januari, is het niet meer mogelijk om na 20:45 eten af te halen in het restaurant of via de drive. Wel is het na 20:45 mogelijk om nog eten te bestellen via Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo. Kijk op delivery.kfc.nl of een KFC bij jou bezorgt.

Verandert er nog iets bij jullie Drives?
Al onze KFC Drives zijn nog steeds geopend, echter is het door de aanvullende maatregelen niet meer mogelijk om na 20:45 door de drive te gaan. Meer informatie over een KFC Drive bij jou in de buurt kan je vinden op ‘vindt dichtstbijzijnde KFC Drive restaurant locator'.

Als ik voor 20:45 de drive in rijd maar nog niet aan de beurt ben voor 20:45, kan ik nog geholpen worden?
Onze excuses voor het ongemak, maar wij moeten ons houden aan de regels die de overheid heeft ingevoerd met de avondklok. KFC moet daarom de deuren om 20:45 sluiten, zonder enige uitzondering. Je kan nog wel eten laten bezorgen door Uber Eats, Thuisbezorgd of Deliveroo.

Mogen wij onze Drive-Thru bestelling eten op parkeerplaats van KFC?
Er is geen concrete maatregel vanuit de overheid hierover. Afhankelijk van drukte zullen we per restaurant hier richtlijnen voor hebben. Volg de aanwijzingen van onze KFC-crew.

Kunnen wij na de aanvullende maatregelen nog steeds online bestellen bij jullie?
Ja, via onze partners Thuisbezorgd, Deliveroo en Uber Eats kan je nog steeds een bestelling plaatsen waarna contactloze bezorging volgt. Dus heb je geen zin om te komen? Dan komen we graag via onze partners naar jullie toe. Bekijk hier of we ook bij jou thuisbezorgen.

Bezorgt KFC ook bij mij?
Check onze bezorging pagina, delivery.kfc.nl.

KFC bezorgt niet bij mij, wat kan ik nu doen?
Onze excuses voor het ongemak, samen met onze delivery partners werken wij er hard aan om de regio’s uit te breiden. Je kan je gegevens achterlaten op delivery.kfc.nl zodat je geïnformeerd wordt wanneer wij bezorgen bij jou.

Welke protocollen zet KFC in bij zijn restaurants om de verspreiding van het virus te voorkomen?
We volgen het Keeping it Safe & Clean protocol in al onze restaurants en dit blijft onze #1 prioriteit! Hierbij voeren we de hoogste standaarden als het gaat om hygiëne. Onze gedetailleerde procedures zijn nog verder aangescherpt op basis van de RIVM-richtlijnen om zo het verspreiden van het coronavirus te minimaliseren.

Denk hierbij aan het volgende:

  • Alle medewerkers voeren onze reguliere uitgebreide routine voor het wassen van handen uit en deze wordt om de twintig minuten herhaald.
  • Contactpunten zoals deurklinken en leuningen worden meer frequent gereinigd.
  • Overdracht van het eten gaat contactloos.
  • Personeel dat ziek is of verschijnselen heeft mag niet komen werken

Welke protocollen zet KFC in onder het personeel?



  • We doen regelmatig gezondheidschecks bij het personeel. Als ze symptomen hebben mogen ze niet komen werken.
  • Elke medewerker in het restaurant draagt een mondkapje.

De Vegetarische Burger

Waarom kan ik de vegetarische burger niet meer bestellen?

Naar aanleiding van de nieuwste ontwikkelingen en het verlengen van de maatregelen omtrent corona, zijn wij tot het besluit gekomen de vegetarische kipburger niet meer te serveren. De handelingen die nodig zijn bij het bereiden van deze burger worden uitgevoerd op een manier waarbij het houden van anderhalve meter afstand niet gemakkelijk haalbaar is. Omwille van de gezondheid van de medewerkers is er daarom voor gekozen om de vegetarische kipburger uit het assortiment te halen.

Als de bereiding van de vegetarische kipburger niet aan de huidige coronaregels voldoet, hoe kan het dan dat deze burger in de afgelopen weken toch is verkocht?

KFC vindt het belangrijk om ook vegetarische alternatieven te serveren, alleen is het bereiden van de vegetarische kipburger niet gemakkelijk haalbaar binnen de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij. Nu de maatregelen verlengd zijn, hebben we besloten om deze burger uit het assortiment te halen. Medewerkers kunnen de burger binnen deze regels niet bereiden met de snelheid die gasten van ons gewend zijn.

Wat maakt de bereiding van de vegetarische kipburger zo anders dan die van andere KFC-producten?
Onze verse kip wordt bereid door de koks achter in de keuken. De vegetarische kipburger heeft een eigen frituur nodig die niet in aanraking komt met de kip-producten. Dit vraagt om een eigen routing in de keuken – en dat is momenteel lastig uitvoerbaar met de lage bezetting die voortkomt uit de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij.

Waarom verandert KFC de bereidingswijze niet zodanig dat de vegetarische kipburger in het assortiment kan blijven?

We zijn Kentucky Fried Chicken en we willen ook de vegetarische kipburger op zo’n manier aanbieden dat het de specifieke KFC-smaak heeft. Naast de specifieke kruiden hoort daar ook het frituren van de producten bij. Een andere bereidingswijze zou de kracht uit het product halen.

Geldt het niet kunnen voldoen aan de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij ook voor andere KFC-producten?
Naast de vegetarische kipburger hebben we ook een gereduceerd menu geïntroduceerd om zo volgens de richtlijnen van de anderhalve-meter-maatschappij te kunnen werken. We halen bijvoorbeeld de Kentucky Classic BBQ Burger en de Crunchy Burgers van het menu en serveren we tijdelijk geen salades. Op die manier kunnen onze medewerkers gemakkelijker werken en worden onze gasten sneller bediend.

Wordt de vegetarische kipburger ook in andere landen uit het assortiment gehaald?
In de UK is de vegetarische kipburger om dezelfde reden uit het restaurant gehaald. Andere landen hadden de vegetarische kipburger nog niet vast in het assortiment opgenomen.

Komt de vegetarische kipburger weer terug zodra de coronaregels worden versoepeld of opgeheven?

Ons productinnovatieteam is aan het kijken hoe we zo snel mogelijk eenzelfde soort vegetarisch product kunnen introduceren die op een gemakkelijkere manier te bereiden is binnen de regels van de anderhalve-meter-maatschappij.

Vind dichtstbijzijnde KFC