image

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN



A. ALGEMENE BEPALINGEN



Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden



Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna te noemen de "Voorwaarden") zijn van toepassing op alle bezoeken aan en bestellingen geplaatst via www.kfc.nl of de Nederlandse KFC mobiele applicatie (hierna te noemen de "App"). Het bezoeken van www.kfc.nl en elk gebruik van de informatie daarop is onderworpen aan deze Voorwaarden en de Gebruiksvoorwaarden. Onder de term "KFC" als bedoeld op deze website en in deze disclaimer wordt verstaan Collins Foods Netherland Management B.V. en haar gelieerde ondernemingen, inclusief maar niet beperkt tot moeder-, zuster- en dochterondernemingen, evenals door franchisenemers geëxploiteerde ondernemingen onder de franchiseformule "Kentucky Fried Chicken". Lees deze Voorwaarden s.v.p. zorgvuldig door.



Indien je niet gebonden wenst te zijn aan deze Voorwaarden en onze Gebruiksvoorwaarden dan dient je deze website niet te bezoeken. Wanneer je deze website bezoekt, dan houdt dat in dat je deze Voorwaarden en onze Gebruiksvoorwaarden accepteert.



Deze website is uitsluitend bedoeld voor gebruik door personen die deze bezoeken vanuit Nederland. De op deze website geadverteerde, getoonde of aangeboden producten zijn alleen beschikbaar voor inwoners van (of bedrijven gevestigd in) Nederland, aangezien deze moeten worden afgehaald bij restaurants in Nederland. Wij garanderen niet dat het materiaal op deze website geschikt is voor welk ander rechtsgebied dan ook.



Door een bestelling te plaatsen via onze website verklaart je aan ons dat je instemt met alles dat hier is bepaald. Eventueel zullen wij deze Voorwaarden van tijd tot tijd moeten wijzigen; de Voorwaarden die op deze pagina staan op het moment waarop je je bestelling plaatst, zullen van toepassing zijn op je bestelling.



Acceptatie van bestellingen



KFC-winkels in Nederland zijn eigendom van en worden geëxploiteerd door Collins Foods Netherland Management B.V. of door franchisenemers onder de franchiseformule "Kentucky Fried Chicken". Wanneer je een bestelling plaatst via onze App of www.kfc.nl zal Collins Foods Netherland Management B.V. deze bestelling namens zichzelf of als agent namens andere franchisenemers accepteren. Als wij een bestelling namens een franchisenemer accepteren, dan sluit je de overeenkomst betreffende je bestelling met de franchisenemer van de winkel die je bestelling uitvoert.



B. REGISTRATIE EN GEGEVENSBESCHERMING



Account: Het aanmaken van een account bij ons is voor je de makkelijkste manier om een bestelling te plaatsen. Je kan ook een bestelling plaatsen als gast; in beide gevallen zullen wij je vragen om de informatie te geven die wij nodig hebben om je bestelling te verwerken, waaronder je naam, adres en contactgegevens. Wij vertrouwen op deze informatie, dus vragen wij je ervoor te zorgen dat alle gegevens die je aan ons verstrekt juist en volledig zijn, en om je account te updaten als er gegevens veranderen. Als je ons je e-mailadres geeft, beschouwen wij dit als bevestiging dat je instemt met het gebruik van e-mail als onze voornaamste vorm van communicatie voor contractuele doeleinden.



Veiligheid: Wanneer je een account aanmaakt, zult je worden gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen, die zullen worden gebruikt om je account te beveiligen. De veiligheid van je account is je verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk als iemand anders je account gebruikt, tenzij ja kan bewijzen dat er door fraude toegang is verkregen tot je account. Daarom verzoeken wij je vriendelijk om je gebruikersnaam en wachtwoord met niemand te delen! Als je denkt dat de veiligheid van je account in gevaar is gebracht, laat ons dit dan onmiddellijk weten, zodat wij kunnen onderzoeken wat er is gebeurd. Eventueel zullen wij je account moeten schorsen terwijl wij ons onderzoek uitvoeren.



Verificatie: Eventueel zullen wij de informatie die je ons hebt gegeven bij het registreren van je account moeten verifiëren. Om het ons mogelijk te maken ons verificatieproces te voltooien, zullen wij eventueel toegang moeten krijgen tot relevante informatie over je die in handen is van derden (waaronder sociale netwerken). Door je bij ons te registreren stemt je in met dit verificatieproces en dat wij toegang verkrijgen tot relevante informatie die door derden wordt gehouden. Je gebruik van onze website kan eventueel beperkt zijn totdat wij ons verificatieproces hebben afgerond.



Gegevensbescherming: Wij zullen je persoonsgegevens verzamelen, opslaan en verwerken in overeenstemming met ons Privacybeleid, te vinden op https://www.kfc.nl/privacy, dat deel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden. Wij verzoeken je om ons Privacybeleid door te lezen om er zeker van te zijn dat je tevreden bent met de inhoud daarvan. Door een account aan te maken verklaart je aan ons dat je instemt met alles wat in ons Privacybeleid staat.





C. BESTELLINGEN VIA WWW.KFC.NL



Algemene bepalingen



Dit onderdeel is van toepassing op alle bestellingen die via onze website worden gedaan. Door een bestelling te plaatsen verklaart je aan ons dat je instemt met alles wat hier is bepaald.



Je kunt alleen een bestelling plaatsen als je ouder dan 13 jaar bent. Als je ten minste 13 jaar oud bent maar nog geen 18 jaar, moet je met je ouder of voogd deze Algemene Voorwaarden doorlezen. Als je een bestelling plaatst bevestigt je daarmee aan ons dat je ten minste 18 jaar bent en dat je wettelijk in staat bent om een contract aan te gaan voor het kopen van onze producten, of dat je ten minste 13 jaar, maar nog geen 18 jaar oud bent en toestemming van je ouder of voogd hebt om een contract aan te gaan voor het kopen van onze producten.



Uitsluitend afhalen



Op dit moment kunt je alleen bestellingen plaatsen via onze website die kunnen worden afgehaald bij KFC-restaurants. KFC-restaurants in Nederland zijn eigendom van en worden geëxploiteerd door Collins Foods Netherland Management B.V., haar gelieerde ondernemingen of een van haar franchisenemers. Wanneer je een order plaatst en bevestigt, zal KFC deze bestelling namens zichzelf of als agent namens andere franchisenemers accepteren. Als wij een bestelling namens een franchisenemer accepteren, dan sluit je de overeenkomst betreffende je bestelling met de franchisenemer van de winkel die je bestelling uitvoert.



Wij werken samen met onze bezorgpartners Uber Eats & Thuisbezorgd, dus je kan vanuit je luie stoel genieten van KFC!





Bestelprocedure



Wanneer je een stad of postcode invoert, laten wij je een lijst van restaurants in de buurt zien die de KFC Pick Up service aanbieden.



Door in de KFC app of op de bestelwebsite te klikken op “AFHALEN” en een specifiek restaurant te selecteren, stem je ermee in om je bestelling af te halen bij dat specifieke restaurant. Zodra je je bestelling hebt voltooid, ontvang je een bevestigingsmail waarin dit restaurant staat vermeld als “Geselecteerde Restaurant”.
Bestelproces en betaling: Je hebt zelf de keuze om een ophaaltijd aan te geven. Vul deze goed in, zodat het restaurant op de hoogte is van je aankomst. De ophaaltijd staat standaard ingesteld op “zo snel mogelijk”. Mocht je nog niet in de buurt zijn van het restaurant, kan je deze naar wens aanpassen.

Voordat je je bestelling bevestigt, laten we je de prijs van de producten in de winkelmand zien. Hou er rekening mee dat wij verplicht zijn om een plastic toeslag te rekenen over sommige producten die een plastic verpakking hebben. Bij dranken en desserts kun je voor een herbruikbare beker kiezen, waar je statiegeld overbetaald.
Deze kan je na gebruik inleveren in het restaurant om je statiegeld terug te krijgen.
Na het plaatsen van je bestelling, word je gevraagd om een betaalwijze te kiezen en vervolgens je betalingsgegevens in te voeren. Door te klikken op “AFREKENEN”, stem je ermee in dat wij het totale bedrag in rekening brengen via de gekozen betaalwijze. Zodra je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een e-mail met daarin een korte omschrijving van je bestelling en instructies om eventueel de ophaaltijd van je bestelling te wijzigen. Wij verzoeken je deze e-mail te bewaren voor je eigen administratie. De bestelling wordt 5 minuten voor de ophaaltijd verwerkt in het restaurant.

Ophalen bestelling bij de balie: Vervolgens kan je bij het Geselecteerde Restaurant op de door jou aangegeven ophaaltijd je bestelling ophalen. Je bestelnummer wordt aangegeven op het Pick Up scherm in het restaurant. Alle bestellingen worden klaargemaakt voor afhalen.

Mocht je de aangegeven ophaaltijd van de bestelling niet halen of de bestelling willen annuleren, kan je hiervoor direct contact opnemen met het Geselecteerde Restaurant. Je kunt dan met het restaurant bespreken wat de beste ophaaltijd voor jou is en zij zullen zorgen dat je bestelling klaarstaat op het nieuwe tijdstip!



Wanneer je geen contact opneemt met het Geselecteerde Restaurant of je bestelling niet hebt geannuleerd, niet-annuleren van de bestelling, zal de bestelling worden bereid 5 minuten voor de ophaaltijd. Het aankoopbedrag wordt dan niet automatisch teruggestort.



In zeldzame gevallen is het mogelijk dat onze restaurants de producten die je besteld hebt, niet op voorraad hebben op het moment dat je aankomt om je bestelling op te halen.

Onze restaurantmanagers bieden je dan alternatieven aan voor de onvoorradige producten. Wij behouden ons het recht om een bestelling voor de verwerking te annuleren en zullen je onmiddellijk van die annulering op de hoogte stellen. In dat geval zal binnen 24 uur een terugbetaling plaatsvinden.



Vertragingen: Het bereiden van je bestelling kan soms, door drukte bij het Geselecteerde Restaurant of om een reden die buiten onze macht ligt, vertraging oplopen. Wij verzoeken je om vriendelijk te blijven tegen ons restaurantpersoneel – ze doen alles wat ze kunnen om je bestelling alsnog zo snel mogelijk voor je te bereiden!



Gebruik van onze producten: Wij bereiden onze producten voor jou alleen of met je vrienden en familie van te genieten. Je stemt ermee in dat je voor jou bereide KFC producten niet zal doorverkopen of gebruiken voor andere commerciële doeleinden.



Omdat wij met verse voedingswaren werken, heb je geen herroepingsrecht vanaf het moment dat je jouw bestelling plaatst.





Te bestellen producten



De te bestellen gerechten op het menu van KFC worden getoond op de menu-pagina's van de website voor het door je gekozen restaurant, die van tijd tot tijd worden bijgewerkt. Onze producten worden vers gemaakt op bestelling; dit betekent dat hoewel wij je voedsel met veel liefde bereiden, de producten die je bestelt soms enigszins kunnen afwijken van de afbeeldingen van de producten die op onze website staan.





Prijzen



De prijzen van onze producten worden getoond op de menupagina’s die van tijd tot tijd worden bijgewerkt. Prijzen kunnen ook variëren van winkel tot winkel en afhankelijk van het soort, de hoeveelheid en/of de grootte van de bestelde producten, evenals varianten, aanpassingen of upgrades die je bestelt. Al onze prijzen zijn inclusief BTW en andere van toepassing zijnde belastingen. Mocht je een BTW-bon nodig hebben voor je bestelling, neem dan contact op met het restaurant en voeg je e-mail met orderbevestiging bij. Wij zullen ons best doen om dit zo snel mogelijk aan je te leveren, maar dit kan tot 28 dagen duren wanneer wij het uitzonderlijk druk hebben.





Mensen met allergieën & vegetariërs



Wij gebruiken geen noten in onze producten, maar sommige ingrediënten worden gemaakt in fabrieken waar ook noten worden verwerkt. Aangezien wij geen aparte notenvrije of vegetarische bereidings- of kookruimtes hebben, raden wij je aan om, wanneer je een noten- of andere allergie hebt, of wanneer je vegetariër bent, niet online te bestellen. Wij kunnen beter inspelen op je allergieën en voorkeuren als je ons op locatie bezoekt. Je kan volledige lijsten van ingrediënten, informatie over voedingswaarden en allergenen vinden op https://www.kfc.nl/nutrition-and-allergy-info.





Beschikbaarheid



Omdat al onze producten vers worden gemaakt op bestelling, kan het van tijd tot tijd gebeuren dat onze voorraden op raken. Hoewel wij ons uiterste best doen om de niet voorradige producten zo snel mogelijk van onze website te verwijderen, zullen wij eventueel een deel van je bestelling moeten vervangen door iets van dezelfde of grotere waarde. Wij verontschuldigen ons als dit gebeurt en nodigen je uit dit met onze restaurantmanager te bespreken. Mocht je problemen ervaren die ook na je gesprek met de restaurantmanager niet opgelost zijn, neem dan contact op met onze klantenservice (zie hieronder voor contactgegevens).





Op de website getoonde deals



Wij bieden op onze website meerdere deals aan (hierna te noemen "Deals") die zijn te vinden op https://www.kfc.nl/menu/deals.. Deals kunnen alleen worden besteed in geselecteerde KFC-restaurants binnen Nederland. Deals kunnen niet gecombineerd worden met elkaar of met andere promotieacties voor dezelfde producten. Consumenten kunnen slechts één Deal per dag besteden in dezelfde restaurants. Deals mogen niet worden verkocht en zijn geen betalingsmiddel. Een consument mag de vouchers alleen persoonlijk en op niet-commerciële wijze gebruiken.



Deals hebben een beperkte geldigheidsduur. Controleer dit alstublieft zorgvuldig. Wij behouden ons het recht voor om Deals op elk moment in te trekken, ook voorafgaand aan de getoonde beperkte geldigheidsduur.





D. ONZE MOBIELE APPLICATIE



Onze vernieuwde KFC app heeft nu ook Pick Up! Met onze app kun je een bestelling plaatsen bij jouw favoriete KFC restaurant, een ophaaltijd aangeven en je bestelling wordt vers voor je bereid zodra je de deur binnen stapt!

Wij bieden verschillende coupons aan (hierna te noemen “Coupons”) die kunnen worden gescand in KFC-restaurants om kortingen te krijgen op geselecteerde combinaties van producten. Deze Coupons kunnen alleen worden besteed in geselecteerde KFC-restaurants binnen Nederland.



Coupons kunnen niet gecombineerd worden met elkaar of met andere promotieacties voor dezelfde producten. Consumenten kunnen slechts één Coupon per dag besteden in hetzelfde restaurant. Coupons mogen niet worden verkocht en zijn geen betalingsmiddel. Een consument mag de vouchers alleen persoonlijk en op niet-commerciële wijze gebruiken.



Coupons hebben een beperkte geldigheidsduur. Controleer dit alstublieft zorgvuldig.



Wij behouden ons het recht voor om Coupons op elk moment in te trekken, ook voorafgaand aan de getoonde beperkte geldigheidsduur.





E. NIET-NAKOMING VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN



In geval KFC of een van onze franchisenemers tekortschiet in de nakoming van deze Algemene Voorwaarden, zijn wij (of de betreffende franchisenemer) verantwoordelijk voor alle verlies of schade die je lijdt als gevolg van onze niet-nakoming, tot aan de waarde van jebestelling. Noch KFC noch haar franchisenemers zijn verantwoordelijk voor verlies of schade die geen rechtstreeks of voorzienbaar gevolg is van haar niet-nakoming van deze Algemene Voorwaarden.



In afwijking van het bovenstaande, sluit niets in deze Algemene Voorwaarden onze aansprakelijkheid uit of beperkt deze onze aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel als gevolg van onze opzet, nalatigheid, fraude of verkeerde voorstelling van zaken, of enige andere aansprakelijkheid die niet kan worden uitgesloten of beperkt door dwingende wetten of regels van openbare orde.



In geval je tekortschiet in de nakoming van deze Algemene Voorwaarden bent je verantwoordelijk voor alle kosten die wij of onze franchisenemers moeten maken als direct gevolg van je niet-nakoming. Als wij of onze franchisenemers onze rechten onder deze Voorwaarden niet of vertraagd afdwingen, betekent dit niet dat wij het recht verliezen om dat te doen, of dat je niet hoeft te voldoen aan je verplichtingen onder deze Voorwaarden. Elke afstand van onze rechten is slechts geldig wanneer deze schriftelijk aan je kenbaar wordt gemaakt.





F. WIJZIGINGEN/AANPASSINGEN DISCLAIMER



KFC behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. De bezoeker/gebruiker van deze website is altijd gebonden aan de laatste versie van deze disclaimer.





G. KLACHTEN



Als je ontevreden bent over de service die je hebt gekregen, stuur dan een e-mail aan feedback@kfc.nl en wij zullen ons best doen om precies uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom.





H. DIVERSEN



KFC kan haar rechten en verplichtingen onder deze Voorwaarden aan een andere organisatie of entiteit overdragen, maar dit heeft geen invloed op je rechten en onze verplichtingen onder deze Verkoopvoorwaarden. Je mag rechten en verplichtingen onder deze Voorwaarden alleen overdragen aan een andere persoon als KFC hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven voorafgaand aan de voorgenomen overdracht.





I. GESCHILLEN



Alle geschillen met betrekking tot (het bezoek aan/gebruik van) deze website, de App en geplaatste orders worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht. Alle geschillen met betrekking tot (het bezoek aan/gebruik van) deze website zullen worden beslecht door de bevoegde rechter te Amsterdam.



Het bovenstaande ontneemt je niet het recht – als je handelt als consument – te profiteren van dwingendrechtelijke bepalingen waarvan niet contractueel kan worden afgeweken krachtens de wet die, bij afwezigheid van de rechtskeuze, van toepassing zou zijn geweest. Niets in deze Voorwaarden is bedoeld om je recht om zich te beroepen op dwingendrechtelijke bepalingen aan te tasten. Je kunt daarom ook een vordering instellen bij een bevoegde rechtbank van de plaats waar je woonachtig bent.